sobota 7. januára 2012

Ako na učenie?

Asi každý študent, hlave poctivý študent, niekedy prišiel do bodu, že nevedel nájsť správnu metódu na učenie. Ja som večná študentka, hoci trošku komplikovaným a netradičným spôsobom. Ak ste si čítali dačo o mne v mojom stĺpčeku, tak viete, že som študentkou na dvoch VŠ. Dnes tento fakt, už úplne neplatí, totiž bakalára na jednej škole som skončila minulý rok, ďalej som nepokračovala a teraz študujem externe druhý ročník na inej škole, na škole, na ktorú som chcela ísť od kedy si pamätám (prečo som tak neurobila hneď po gymnáziu vám rozpoviem možno niekedy inokedy).


Keď som chodila na strednú školu, s učením som nemávala veľké problémy, čo ma bavilo mi išlo od ruky, dokonca som takémuto učeniu venovala aj nadbytok ako bolo treba a čo ma nebavilo som nejako pretrpela. Na prvej výške sa bolo treba učiť, ale zase ste sa nemuseli pretrhnúť, ak ste chceli prejsť z ročníka do ročníka. Ja som patrila medzi tých poctivejších, ale zase užívala som si aj vysokoškolský život a keď tak spätne na tie roky pozerám, mohla som sa učiť aj viacej.

Terajšia škola je celkom náročná, ani nie tak učivom, ako na čas a kvantum informácií, ktoré musím vstrebať. A tu je môj kameň úrazu. Keďže študujem externe, jediný, kto ma dokáže dokopať k učeniu som ja sama a toto som nikdy nevedela. Minulý rok som dobré známky oželela, veď som robila bakalára zároveň s prvým ročníkom na práve, takže úspech pre mňa bol, že som prvý ročník úspešne ukončila. Tento rok som sa však chcela polepšiť. Je január, ja opäť nestíham, som asi v dvojmesačnom sklze oproti tomu, čo som si predsavzala a budem rada ak skúšky vôbec porobím. Je pravdou, že sa mi do cesty dva krát priplietla choroba, takže ňou som aspoň dva týždne, ak nie viac zabila, rovnako mám priateľa, s ktorým sa aj tak takmer nevidím, pracujem na polovičný úväzok a som dobrovoľníčkou a neviem, vždy príde niečo, čo je dôležitejšie ako sadnúť si ku knižkám, hoci pravdou je, že občas to aj uvítam, či priam vyhľadávam. Dokonca si naozaj ťažký predmet prenášam z minulého roka a prešlo niekoľko mesiacov a ja som sa do toho ledva pozrela, skúška ma čaká v lete a to som chcela ísť na konzultácie za profesorom, pretože nie všetkému rozumiem. Ale čo si o mne pomyslí, ak uvidí, že je január a ja dokopy nič neviem?
               
Zabíja ma keď nemám čas prejsť všetko dôkladne, keď sa musím naháňať a všetko robiť hrr. Ale asi toto skúškové to budem musieť ešte pretrpieť, nanajvýš si ho natiahnuť až do konca februára, ale čo potom? Ako sa učiť poctivo, aký systém si nájsť a zaviesť. Ak si sa dostal na moje stránky a si alebo si bol/a študentom/kou prosím poraď.

Zn.: zúfalstvo

4 komentáre:

  1. Bola som študentkou VŠ, ale môj recept ti velmi nepomôže. Chodila som na dennu formu studia. Uprimne bola som zavalena projektami, že o pravidelnosti ucenia nemohlo byt ani reci. Ide vsak o silu vole. Musis si svoje ucivo rozdelit a vediet sama kolko potrebujes na prejdenie uciva a opakovannie. Cim viac opakujes tym je to lepsie. Preto som ja na kazdu skusku potrebovala 5 dni ...3 dni som si prechdazala ucivo podrobne a 2 dni opakovala kedze to bolo velmi rozsiahle a kedze som bola na technike o to narocnejsie.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem pekne za rady. Asi to bude v tom, že si potrebujem nájsť systém. Ked som študovala denne išlo to, ale teraz to akosi hapruje. A hlavne ten čas letí tak rýchlo, že si ani systém nestíham hladať :D Ale budem to musieť urobiť.
    No technika je mimo moju sféru a nad tou by som asi strávila riadne času :D takže obdivujem, že len 5 dní stačilo.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Odporúčam ti ebook "Poraz školu!" http://www.ako-sa-naucit-skor.com/poraz-skolu.html

    OdpovedaťOdstrániť
  4. vďaka za tip, knihu už dávnejšie mám, nakoľko už skončili skúšky, tak si ju aj konečne prečítam, ale zopár metód som si už osvojila :)

    OdpovedaťOdstrániť